Jag snackar :o

2010-11-07 @ 19:12:01
Haha, måste bara berätta en sak som jag gjorde för några år sedan.
(Jag varnar er, det här kommer bli värsta långa snackis inlägget)
Det låter egentligen inte så kul, men det var det. Jag och mamma var på
ica och handlade, det var någon gång runt julafton tror jag. Jag skulle
hämta typ mjölk, och när jag kom till mamma så låg det en äcklig
grej i vagnen. Jag ba "åååh fy vad äckligt, vad är det och varför ska
du köpa det?" Och gav värsta äckliga minen. Mamma viskade "det är
inte min vagn..." Jag tittade upp och så stod det en gammal tant och
fnissade åt mig som såg ut som en tomat. Vackert ja. Och den äckliga
grejen var julkorv, det vidrigaste jag vet. Och en annan sak, som lurar
folk! Mamma var på ica och skulle betala i kassan. När kassörskan skulle
skriva ut kvittot så började massa musik spela, och en röd lampa blinkade
i taket, och det började plinga. Kassörskan ba "jaha, du har vunnit."
Mamma blev värsta överraskad (för det stod någonstans att man kunde vinna
en bil, solresor eller liknande) så¨hon blev glad och frågade vad hon hade
vunnit. "Då ska vi se...2 dl gräddfil." Haha! Gissa om man blir besviken liksom.
Jag har stått i kö flera gånger när det har hänt och många människor blir
glada när de får veta att de har vunnit något, men blir lika besvikna när
de får reda på att det är typ en påse morötter eller något. För det låter ju
som värsta stora grejen när det spelas hög musik, och det blinkar i taket
och massa. Lureri är rätta ordet! Asså, visserligen är det bra att dom sprider
ut vinsterna till små vinster så det inte blir bara en person som vinner något
stort, men ändå, 2 dl gräddfil, där går väl ändå gränsen! Lite kul ändå...

Tänk vad mycket konstiga barnprogram det finns nu också. Albins favorit
är "räkna med skägg." Haha, på min tid fanns det minsann vettiga barnprogram
som barnen i bullerbyn eller pippi långstrump! Nej men, jag tycker faktiskt
också om "räkna med skägg", det är kul. Jag har lite småbarnasinne kvar,
jag älskar "häxan surtant" och liknande! Nej, jag ska nog sluta skriva nu...
Det blev lite längre än vad jag tänkt men men!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0