Älskade barndom!

2011-04-12 @ 15:30:00
Vet ni vad jag tänker när jag vaknar? "Åh, det skulle sitta fint med lite massage." Det är nog det bästa som
finns. Så himla bra sätt att koppla av på, och jag menar, kan man vakna till något bättre? Funderar på
att köpa en personlig massör ;) Nej då, men när vi var små så gjorde min syster Amanda "massage-biljetter"
som jag fick använda. Jag fick använda dom när man ville, då gav jag en till Amanda och så fick jag
massage i 20 minuter! Jag älskade dom, jag tror jag ska försöka leta på några stycken. Dom ligger säkert
någonstans i rummet ;) Haha, jag och Amanda var så knäppa när vi var små. Vi lekte att vi kom från ett
annat land så vi hade en speciell dialekt, eller att vi pratade typ skånska/gotländska/värmländska. Alltså,
varje gång vi skulle någonstans så pratade vi med våra skånska dialekter och trodde att vi var coola. Jag,
Amanda och Olivia lekte att vi hette något annat, och så hade vi massa klubbar. Typ "hemliga spion-klubben",
och så stod det "bara för Laiovi, Adnama och Lijua" på vårat hemliga spion-brev. Alltså haha, trodde vi
att ingen visste vilka vi var bara för att vi kastade om våra bokstäver? Och så älskade vi att sätta en pärla
eller paljett i pannan och leka att vi kom från indien. Vi reste mycket tillsammans när vi var små, våran familj
och pappas släkt. Det var så mysigt, jag älskade det! Amanda, Olivia och jag sprang runt med fula Abba-mössor
och trodde vi var sjukt coola. Bättre självförtroende får man leta efter. Vi gjorde egna danser, sånger och
musikaler och visade upp dom för våra stackars familjer som var tvugna att le och se på. Jag verkligen
älskade min barndom, alla resor till gotland, åland och allt vi gjorde tillsammans. Att vi lekte med sån
otrolig inlevelse, att vi var oss själva och levde i vår egna lilla fantasivärld. Vi skämdes aldrig för något,
man hade liksom ingenting att oroa sig för. Och det bästa är att vi har mycket av det på film. Minnen för livet!

Såna fina mössor hade vi, fast med glitter och paljetter. Och så ville vi vara som den indiska tjejen!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha hittade min abbamössa härom veckan, vilka minnen man fick!! :D och vår betty spagetthi's haha :P

2011-04-14 @ 07:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0