April april...igen!

2011-04-01 @ 18:51:11
Hahaha jag och mamma kom på världens aprilskämt. Pappa fick vara offret. Jag sa till mamma att hon skulle
lura pappa när han kom hem, och då jag skulle på dans. Hon skulle säga att min mattelärare ringt och gett
mig IG-varning, och att jag eventuellt skulle få gå sommarskola. Mamma är vanligtvis INTE bra på att ljuga,
men hon höll masken galant! Mamma smsade mig och sa att pappa var ganska arg, och att han skulle prata
med mig när jag kom hem. Så när jag kom hem så började han fråga hur det gick i skolan och så. Jag frågade
han vilket datum det var, och sen tog det någon minut för honom att komma på att det var på skämt. Kul,
för man lyckas nästan aldrig lura pappa. Definitivt inte jag, med mitt dåliga pokerface...

Och på tal om aprilskämt, igen. I skolan hade de satt upp en lapp på dörren där det stod ungefär såhär:
"På grund av tekniska fel så finns det inget vatten, så det kommer saltvatten ur vattenkranarna istället."
Man ba, ooh nämen hade ni inte kunnat komma på lite bättre? Jag menar, vem går på det? Haha...

Första april är ett starkt tecken på våren. Det känns så himla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0