En död liten råtta.

2011-04-04 @ 20:12:18
Kom hem från dansen som gick ovanligt bra. Tror det påverkades av det vackra vädret ute! Cyklade hem i
bara t-shirt. Och byxor. Det är så underskattat att cykla! Det ska bli många cykelturer i vindstilla sommarkvällar
tillsammans med personer man tycker om. ÅÅÅH! Nu har isen smält på mojesjön, SÅ NU KAN MAN BADA!
Nej men, det är trevligt. Och så har nästan alla snö försvunnit. Det är lite halv översvämning här i moje.
Ni vet, när isen och snön smälter så blir det vatten, som rinner ut på vägarna...och ja, ni förstår nog.
Så underbart, att höra fågelkvitter och porlande bäckar längs småvägarna! Jag låter som en poet. 

Åh, jag måste berätta en hemsk sak. Om man går upp för grusvägen vid mitt hus, och upp på den lilla vägen
så finns det en brunn. När jag cyklade hem från dansen så stannade jag lite där och lyssnade på vattnet.
Då såg jag en liten råtta som sprang bredvid brunnen. Alltså, brunnen är jättegles, det är bara lite galler
på den. Och så ser jag råttan springa på brunnsgallret, och ramla ner mellan gallret, ner i det djupa vattnet.
PLUMS! Då var det slut på den lilla råttans liv! Nej men, usch, det var lite hemskt. Asså åh, stackarn :(

Hallå!? Vart tog vägen vägen? Får väl segla över till järnvägen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0