Haters, listen up!

2011-08-15 @ 12:57:47
Tjaa, dags för lite peptalk med psykologen Jullan nu alltsåeeh! Freesh.

För det första, det är aldrig försent. Aldrig försent att börja om på nytt, aldrig försent att uppfylla sina drömmar. Allt går, bara man vill tillräckligt mycket! Mycket handlar om vilja här, och att tänka optimistiskt. Hur svårt det än är. Jag försöker fly från problem, och leka optimist. I vissa fall är det bra, samtidigt som det kan vara dåligt. Jag ser det som en bra grej. Att inte fokusera på småproblem, men det är ju olika!

Lär dig förlåta! Kära vänner, förlåtelse är det viktigaste vi har. Lär dig att förlåta dina vänner, men också att förlåta dig själv. Even more important! Lär dig glömma, ingen kommer tänka på det om tio år så, care!

Det finns goda människor, som att det finns onda människor. Jag tror dock att vissa "onda" människor egentligen inte är som vi tror. Människor är som bananskal (bra liknelse), skalet kan vara brunt och fläckigt, men inuti kan den vara mjuk och god! Och det finns ju så kallade "onda" människor som trackar på de goda. Som förstör för de som mår bra! Kan tillägga att jag blir galen på sånt! HATERS, YOU CAN KILL YOURSELF!

Försök att inte döma människor för tidigt. Okej, nu är vi tillbaka på bananskalet igen! Jag har svårt för att låta bli att döma människor ibland, det måste jag säga. Men när man tar av bananskalet (inte kläderna), så kanske man ser hur fina de egentligen är inuti. Give the people a chance! Vi är alla lika, we're all children of God!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0