130 spänn för en tågbiljett!?

2011-01-29 @ 16:39:07

Yoo! Var sjukt trött när jag kom hem igår efter musicalskolan, helt sjukt, haha. Vi körde igenom
all koreografi som vi har lärt oss, det känns skönt att allt är på plats, roligt! Idag har jag som
sagt varit på konfa i leksand. Åkte iallafall tåg hem. Konduktören sa att det kostade 130 kronor för
att jag hann med tåget i sista minuten, och för att det kostade 100 kronor extra för att man köper
biljett till tåget, och jag åkte leksand-gagnef!? RENA RÅNET! Jag ville ju betala med kortet då, men
då började han svära och säga att jag fick lov att betala kontant. Så jag fick leta fram massa enkronor.
Det var ett SJ-tåg, och han sa att jag skulle hålla mig till tågkompaniet för att dom är billigare. Vilken
trevlig personal va? Iallafall, åt kycklingsallad till lunch, och ska snart äta apelsin. Super-frukten!
På hösten ska jag ut och plocka rönnbär som jag kan frysa in, och sedan ta två om dagen. Rönnbär
måste vara världens mest vitaminrika fillefjonk! Och mamma har köpt världens bästa uppfinning!
Iallafall om man heter Linnros och äter åtta frukter om dagen. EN APELSINSKALARE! Man stoppar
in fingret i skalaren, sen vrider man runt två varv, och sedan är det bara att plocka av skalet!
Hur bra som helst! Tror att dom finns att köpa på ica maxi i 5pack. Dom är nog inte så dyra heller.
Ikväll ska vi till föräldrarnas kompisar och äta middag eller något, sedan ska jag på filmkväll hos
Johanna med vänner! Det blir riktigt nice, ska ta med en sjuuuukt rolig film som vi kan se :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0