I wanna dance with somebody!

2011-06-04 @ 16:14:16
Hoj! Vädret är inte alls lika fint som igår, men fortfarande så pass varmt så man kan vara ute. Jag är på
bättringsvägen, men Albin är sjuk, och pappa har väldigt ont i ryggen, så vi är inte på topp. Jag stannar hemma
och tar det lungt nu i en dag till, så att jag blir frisk fortare. Amanda och mamma är på "barnens ö" utanför
stockholm, där Amanda har klassresa. De kommer hem imorgon, så det är ändå ganska lungt här hemma.

Jag vill dansa. Jag vill inte ha sommarlov! Dock har jag lagt dansskorna på hyllan nu ett tag framöver.
Det är audition till offroad den 7:e september, och jag längtar redan nu! Jag kommer att medverka på "dans i
sommarnatten" även i år, som är den 11:e juni! Man träffas klockan 9:00 i djuråsskolans gympasal, för att
dansa och repetera hela dagen fram till midnatt. Då är det föreställning på flottbron i österfors. Vi har vita
lakan och tyg hängande under armarna så att vi ser ut som änglar. Man dansar till klassisk musik. Det är
jättefint tycker jag, så ni kan ju dra dit! 11:e juni 00:00 tror jag? Återkommer med information senare...

Och på tal om dans...nu har jag bokat boende till danslägret med bounce på balettakademin i stockholm!
Hör ni hur mäktigt det låter? Jag fattar inte att jag ska få dansa med bounce, sveriges bästa dansare! Awesome!
Jag, Sandra Ulars och Caroline Wallström åker dit och bor där tillsammans, eftersom vi vann alla tre. Vi ska
bo på ett lagomt lyxigt vandrarhem, och danslägret är måndag-fredag vecka 32. Årets dansstilar är hiphop/jazz,
vilket är helt perfekt! En del av mig vill att sommaren ska gå fort, för ni anar inte hur mycket jag längtar!
Här är koreografier från olika årgångar av BSC (bounce summercamp). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0