Snygg paddling!

2011-06-10 @ 14:38:59
I'm alive. Ja men så att säga. Jag har haft så mycket att göra den här veckan. Och värre blir det! Nej men.

I torsdags skulle mina kära klass vid namn 9c paddla. Efter skolan drog vi till pizzerian i djurås och tjockade oss
innan vi gjorde oss redo för att paddla! 9d paddlade på förmiddagen, innan oss, och de hade verkligen haft
toppenväder! När alla i klassen hade satt sig i kanoterna, så började det spöregna, såklart. Vi paddlade in under
några träd, och satt där några minuter. Sedan fick vi nog, så vi tog chansen, och paddlade ut. Då kom världens
skyfall
, jag lovar er, det var som en flodvåg från himlen! Jag har nog aldrig varit så blöt! Dock hade jag bra
utrustning, regnjacka, stövlar med mera. Alla de andra åkte tillbaka, men jag, Linda, och Johanna ville åka
vidare, för man kunde ju inte bli mer blöt än vad man redan var. Vi ville jättegärna åka till skäggnäset, dit alla
andra klasser åkte, men det fick vi inte. Kul paddling alltså. Typ 20 meter.

Igår "sprang" jag och Martin blodomloppet i borlänge! Det var över 5000 deltagare som sprang, och det var
faktiskt jättemysigt. Vi gick 5 km, och det var jättefint väder. När man kom i mål fick man frukt, en tröja, och
en matkasse, så då satte vi oss i parken och åt. Det är iallafall någonting som jag kommer göra om!

Det var så ovärt att åka till skolan idag. Jag kom dit 08:10, kollade på film till 11:00, sen slutade vi. Inte värt.
Ikväll ska jag, Linnea och Martin åka till leksand på avslutningsfest, på sommarland! Solen skiner som bara
den, och jag hoppas verkligen att vädret håller i sig! Det ska bli så spännande ;)

Imorgon så är det dans i sommarnatten, missa inte det! Nu kommer fula bilder från veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0