Friluftsliv!

2011-06-17 @ 16:21:09
Ja. Jag, Linnea, Johanna, Linda, Daniel, Martin, Mikael, Jakob och Isak skulle tälta vid ansjön i österfors. Det var
jättemysigt där, men så onödigt mycket myggor och knott, det var inte värt att stanna där. Vi bestämde oss för
att istället campa vid marielundsbron. Moppemänniskorna åkte sit med packning, så jag och Linnea blev kvar.
Efter "ett tag", så trodde vi att de hade glömt bort oss, haha. Så vi tog guran och komponerade en egen låt. Den
blev fin! Iallafall, sen kom dom och hämtade oss. Men det var massa tyskar vid vårat campingställe, så vi kunde
inte vara där heller. Denna gång bar det iväg mot flottbron i österfors! Jag och Linnea blev lämnade, igen. Men
det gjorde ingenting, för då kunde vi fortsätta på våran låt. Men väl framme i österfors så var det perfekt. Vi
kämpade för att få upp tälten, i femtioelva timmar. Jag menar, så fort jag hade satt upp mitt tält fint, så kom
Isak och Micke för att klaga. Men alla blev nöjda tillslut. Hela proceduren hade tagit fem timmar!

Men resten av den myggfria kvällen/natten/morgonen grillade vi till mysigt gitarrspelande och sång. Vi fick
även höra min favoritlåt, Perras pung! Väntar bara på att den ska komma ut på sporify snart. Några folk
sov hemma istället, men jag, Daniel, Martin, Isak och Micke är äkta friluftsmänniskor, så vi stannade.
Vi vaknade, och då var det fullt med turister runtom oss. De gick runt på bron jättelänge, och bara tog
massa kort och sånt, haha. Så intressanta sevärdheter vi har här i gagnef alltså. Sen började det regna, punkt.

Kommentarer
Postat av: Johääännapänna

Asså julia, tyst jag byggde ihop ditt tält :o du förstörde de du också D:

2011-06-17 @ 19:08:54
Postat av: Isak

Bron måste ha nåt helt speciellt som inga gagnefbor vet om, bara turister... vi inser inte hur cool den är helt enkelt

2011-06-17 @ 19:32:11
Postat av: ANNAA :D

Ah fast jag var ju där i typ en hel kvart också!!

2011-06-17 @ 20:38:57
Postat av: Elise

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-11 @ 03:46:36     URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Julia

Okejdå Johanna. Du är tältmästarN!

Isak, det är ju en av sveriges enda flottbroar såå ;)

Anna, jaa men du skulle ha stannat, dä kunde vi ha ätit POOO...MMES FRITTES!

Elise, vad kul att du läser bloggen, vad har du lärt dig?

2011-07-11 @ 12:24:18     URL: http://julialinnros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0