Hår-filosofi.

2011-06-05 @ 12:07:11
Himmel och pannkaka! En bomb av inspiration landade precis i hjärnan! Helt plötsligt kom jag på massor av
saker att skriva om. Kanske är det för att jag har sovit för lite? Jag är gjord för att sova lite. Det är min uppift
här i livet! Sover jag länge så blir jag bara trött och grinig. En börda för samhället, så att säga.

Varje morgon har jag en jobbig period. Mitt hår är ett problem. Jag har en väldigt jobbig längd på mitt hår, det
är liksom varken kort eller långt. Och det är varken rakt eller lockigt. De flesta skulle nog säga att mitt hår är
naturligt lockigt, men det är inte fina prinsesslockar. Det är fyrkantiga, trassliga lockar. Jag har en anledning
till att platta mitt hår. Men det finns minsann en nackdel där också. Det blir ju lockigt direkt, alltså det håller inte,
om man nu inte vill spruta i fyra ton gift-spray som förstör miljön, även kallat hårspray. Menmen. Det skulle
underlätta lite om jag hade haft längre hår. Då hade det kanske varit snyggt med såna slarviga lockar. Löshår
är ett alternativ. Jag har faktiskt provat det en gång när jag hade blondt hår. Det var nog det fulaste mina ögon
någonsin skådat. Färgerna var olika som svart och vitt. Mitt hår var tjockt, löshåret var tunt och glest. Dock
kostade det under 300-lappen, men håret åkte tillbaka direkt! Det kan löna sig att betala en del för att få fint
hår som är längre. Det gör ändå ganska stor betydelse vad det gäller utséendet. Jag skulle nog kunna göra ett försök. Fast då ska det inte synas att det är löshår. H A T A R  när man ser en tjej med hästsvans, och så verkligen ser man "clipsen" på löshåret som hänger och sticker ut. Kan nog vara det fulaste som finns...


 Älskar att jag trodde man skulle ha "nail hair" på naglarna -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0