Jag kan, jag vill, jag ska!

2011-03-08 @ 17:34:49
Hej. Bra start att börja ett inlägg, med ett enkelt hej. Vill börja med att säga att jag måt bättre, men jag har
fortfarande för många hjärnceller som trängs i hjärnan, därför gör det så ont. Vädret är underbart, nästan så
att det är mer varmt istället för kallt. Nu till något helt annat. Ta fram anteckingsblocket och pennan...

Självkänsla. Den kan växa sig stark på olika sätt, precis som att vi människor är olika. Du kan bygga upp din självkänsla genom att söka bekräftelse hos andra människor, men den utvecklas också genom din uppfattning
att du duger som du är. Vi lever för vår egen skull, och inte för någon annans. Och det är inte att vara egoistisk.
Man är inte egoistisk om man tycker om sig själv. Det är bara hälsosamt. Det är bra att stå för sina åsikter och sina intressen, att inte försöka vara som alla andra bara för att passa in. Tänk positivt. Det är svårt att alltid vara positiv, och man kan inte alltid vara det, men man kan försöka. Lyssna på musik som gör dig glad. Det påverkar iallafall mig väldigt, väldigt mycket. Jag har blandad musiksmak, men jag mår alltid bäst av glad musik. Vad
glad musik är för dig, det får du avgöra. Umgås med vänner som påverkar dig positivt. Vänner och människor som står dig nära kan påverka din självkänsla ganska rejält. Negativa människor kan göra positiva människor
till negativa. Positiva människor kan göra negativa människor till positiva. Det smittar väldigt lätt.
Fokusera framåt istället för bakåt, lev för idag. Life is what you make it, so make it good!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0