Vaknade på fel sida.

2011-03-05 @ 16:18:21
Som sagt, idag fyller Johanna år, puss på henne! Iallafall, hotellet vi bodde på var väldigt fint, scandic
i sollentuna, har bott där förut. Första dagen började sådär-bra. Vi är inte så vana med stockholm om man
säger så, haha. Vi skulle åka tunnelbana. Vi börjar med att plocka fram stockholmskorten och försöker
dra dem igenom remsan (där man egentligen ska ha SL-kort, och inte stockholmskort). Efter att ha stått
där i ungefär en kvart, kändes det som, så kommer en tant fram och säger att det är utgången som vi
försöker gå in i, och att det inte går att dra stockholmskortet i den där himla remsangrejen, vad det nu heter.
Och så var vi på aquaria vattenmuséum, mitt förslag även fast jag är livrädd för fiskar och vattendjur.
Där träffade jag faktiskt några fiskar från disneyfilmen "hitta nemo". DORIS och Nemo själv!
Men det var faktiskt ganska spännande, även fast det var lite läskigt x) Sen käkade vi på kungshallen,
ett måste när man är i stockholm, och vi sitter vid bordet bakom Daniel Adams-Ray. Fränt va ;)

Andra dagen var vi på både polismuseét, och tekniska museét där vi varit typ fyra gånger :) Sen åkte
vi globen skyview, vilket är en stor rund glashiss som går utanpå globen, nerifrån och upp till toppen där den
stannas i tre minuter för att sedan åka ner igen. Dock gick den väldigt sakta, och hela "åkturen" tog
cirka 15 minuter. Väl uppe i luften får man panik och tänker hela tiden "tänk-om-tankar" som "tänk om
rälsen går sönder", "tänk om väggarna spricker", "tänk om vi ramlar ner" och sånt. Dagen till ära gjorde
jag massa fina fynd! På gina tricot köpte jag ett par jeans för 199:- och två t-shirtar för 49:- styck.
På ica köpte jag en neccesär med en concealer, ett nagellack, ett läppglans och en svart eyeliner,
och hela maxfactor-paketet kostade, tro det eller ej, bara 20:-! En puderpuff från isadora för endast 10:-
och en foundationborste för 39:- råkade också ramla också ner i kundkorgen.  Som ni vet faller jag för
billiga priser. Kan inte hjälpas. Hela semestern kretsade vi runt "gratis". "NÄMEN Å, DEHÄR E JU GRATIS!"
"OCH DEHÄR SKA VI GÖ FÖR HÄ E GRATIS!" "OOH, TITTA VA BILLI!" Haha, familjen gangsing :)
Intressant text, jag vet. Nu ska jag  fortsätta med Johannas design som jag aldrig kommer bli klar med, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0