Olika människor på samma jord.

2011-05-30 @ 18:17:22

Oj...världen är verkligen full av olika människor. Jag tänkte på det när jag jämförde två "kända" bloggerskor.

Den ena är Louise Carlstedt, känd under namnet "Febbs". Hon är 18 år, och bor i stockholm. Hon är en av de
människor som jag personligen beundrar. Hon är sig själv, bryr sig inte om vad andra tycker. Hon är omtänksam,
snäll, rolig, och är bara är den hon är. Lycka för henne, det är inte smink, pengar eller utséende. Lycka är lycka.

Den andra är en tjej som de flesta känner till. Alexandra Nilsson, känd under namnet "Kissie". Hon är 20 år, och
bor i stockholm. Hon gör allt för att provocera och påverka hennes läsare. Allt för att få fler läsare till bloggen.
För henne så är utséende allt, och hon bantar, även fast hon bokstavligen ser ut som en sticka. Hon är
verkligen den sorts människa som tycker att lycka är smink, pengar, utséende och karriär.

Dessa människor är så sjukt olika så det finns inte ord. Båda tjejerna ser lycka på två helt olika sett. Jag ser
verkligen upp till Louise, för hon är så mycket mognare än Alexandra. Louise är ändå ganska ung, och hon
vet vad lycka och glädje handlar om. Hon vet hur man får bra självförtroende och sånt annat viktigt. Louise
gör allt för att hennes läsare ska må bra, och få bra självförtroende, medan Alexandra påverkar små flickor
på ett annat sätt. Klart jag håller på Febban, hon är så ball! En sann glädjespridare. Jag har gjort några
utdrag från deras bloggar, så att ni kan se hur otroligt olika de är...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0