Predikan om undergången.

2011-05-18 @ 20:36:55
Plugga, plugga, plugga. Eller, varför pluggar jag egentligen? Jorden går ju ändå under på lördag! Eller, gör
den det?
En profet i USA har studerat bibeln väldigt länge, och har nu kommit fram till att jordens undergång
sker på lördag 21 maj 18:00. Är det inte konstigt att gubben kommer på det någon vecka innan det händer?
Det finns såå många olika åsikter om detta, och man kan inte säga att någon har rätt eller fel, för ingen
vet ju säkert. De flesta hör hört talas om Noak och hans ark. Det kom en syndaflod som sköljde bort onda
människor, men de goda människorna fick stanna på Noaks ark och bli räddade. Efter det så gav Gud en
sista chans till mänskligheten, och det var våra 7000 år. På lördag har det gått exakt 7000 sedan syndafloden.
Så det ska ske en stor jordbävning som öppnar gravarna, och tar med de kristna människorna till himlen.

Jorden skulle "egentligen" gå under år 2000, och de var många människor som tog livet av sig innan årsskiftet,
bara för att de var rädda för undergången. Men det hände ju inget! En liten myt kan ju förstöra någons liv.
Därför tänker jag, hur många är det som tar sitt liv nu innan lördagen? Det är säkert en del. Jag tror inte att
detta kommer ske, det här med undergången menar ja. Men som jag sa, ingen vet ju säkert. Och vi
behöver inte oroa oss heller. Om det nu sker en undergång, så dör vi ju, och då kan man ju inte ens tänka
"nej, den där gubben hade ju rätt, jag dog". Och om undergången inte sker, så går ju livet vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0